Újabb ígéret a 2/A-ra és a hídra 
Ebben a ciklusban nem készül el  
  
Erre a választási ciklusra már ígéret szintjén sem fogalmazzák meg az M2-es autóút négysávossá bővítését. Eldőlt az is, hogy a sokat emlegetett Lengyelország-Szlovákia-Magyarország közlekedési folyosó nem Nógrád megyében fog bejönni hazánkba. Legalábbis ezt valószínűsíti a 2x2 helyett a 2x1 sávra tervezett 2/A út Vác feletti szakasza.
A Magyar Közlönyben múlt héten megjelent, az útfejlesztések ütemét vázoló kormányhatározat a forrásokat az uniós támogatásban, a megtett úttal arányos útdíjban, valamint az állami költségvetésben jelöli meg. A gyorsforgalmi és főúthálózat fejlesztését négy időszakra osztja a kormány. A 2016-ig tartó első szakasz része az M2-es autóút fejlesztése, amelynek hiányzó részei az M0-tól Vác-délig épülnek meg 2x2 sávval (ezek összhossza 12.3 km). A 2021 és 2024 közti időszakban az M2-es bővítés továbbhalad Váctól Rétságig (2x2 sávon), és Rétságtól az országhatárig (2x1 sávon), összesen 50,1 km hosszan.
Mint ismeretes, a tavaly tavaszi parlamenti választási kampányban Bábiné Szottfried Gabriella tett ígéretet az M2-es négysávosra bővítésére. Igaz, ígéretekre korábban is volt bőven példa: Bóth János országgyűlési képviselő és váci polgármester 2006-ban vetette papírra sorait: "A 2/A autóút 4 sávossá épül, amely 2010-ig megvalósul. A települések által szorgalmazott gödi és sződligeti lehajtókat is kiépítjük."

VÁCI HÍD: 2020 A HATÁRIDŐ
A kormányhatározat szerint 2017 és 2020 között elkészül a Vácot Gödöllővel összekötő új út 2x1 sávon, összesen 20,1 kilométer hosszban. Ennek folytatásaként épülhet meg az M2-től kiinduló út, mely a "Váci Duna-híd"-hoz (képünkön) vezet. A híd építése és a Tahitótfalut elkerülő új út is része a programnak, 9,1 kilométer hosszban. Az új híd 2x1 sávos lehet, akárcsak a rávezető utak.

SZÁZTÍZZEL A MAI 2/A-N
Még az előző ciklusban Ferjancsics László önkormányzati képviselő kezdeményezte, hogy a főút fenntartója vizsgálja meg: a 2/A út mely szakaszain lehetne az autóúti besorolásnak megfelelő sebességgel, azaz 110 km/h-val haladni. Ma a 2/A-n a gödi csomópont kétsávossá bővülésétől lényegében az egysávossá szűküléséig, illetve a Dunakeszi lehajtó és az M0 közötti kétsávos szakaszon lehet mindkét irányban 110 km/h-s sebességgel haladni.

Vissza